دستگاه پرس هیدروپنوماتیک


دستگاه پرس هیدروپنوماتیک به‌صورت کلی دستگاهی بوده که در آن هوای فشرده‌شده و روغن هیدرولیک باهم تلفیق یا ترکیب می‌شود. از پرس هیدروپنوماتیکی معمولاً برای رسیدن به قدرت‌های زیاد در فرایندهای گوناگون صنعتی استفاده می‌شود. دستگاه پرس هیدروپنوماتیک می‌تواند در شیوه‌های گوناگون تولید و ساخت مانند مونتاژکاری، فرم دهی وسایل، خم کردن قطعات، پانچ کردن محصولات، کشش ورقه‌ها، عمل پرچ‌کاری، فرایند برش‌کاری و پرس‌کاری نقش داشته باشد. 

به‌طورکلی دستگاه‌های پرس هیدروپنوماتیک از مشخصات و ویژگی‌های هر دو سیال پنوماتیک و هیدرولیکی بهره‌مند هستند. در پرس‌های هیدروپنوماتیک برخلاف دستگاه‌های هیدرولیک و پنوماتیک اثرات منفی مانند آلودگی‌های زیاد ناشی از روغن، سروصدای زیاد و… نیز در این دستگاه دیده نمی‌شوند. پرس‌های هیدروپنوماتیک ازنظر میزان نیرو و قدرت و همچنین ازلحاظ ظرفیت بسیار کارآمد و خوب هستند. شیوه‌ی عملکرد پرس هیدروپنوماتیک نیز به‌صورت ترکیبی از هر دو دستگاه هیدرولیک و پنوماتیک است. انواع پرس هیدروپنوماتیک به‌صورت کلی به شرح زیر است: 

۱- پرس هیدروپنوماتیک (PNP): پرس هیدروپنوماتیک نوع پی ان پی در کل به‌عنوان پرس هیدروپنوماتیک ۴ ستونه معرفی می‌شود. 

۲- پرس هیدروپنوماتیک (PNK): پرس هیدروپنوماتیک نوع پی ان کی در کل به‌عنوان پرس پایه تخت معروف است. 

دستگاه‌های پرس هیدروپنوماتیک به‌طور گسترده‌ای در صنایع سبک کاربرد دارند و مجهز به تابلوهای فرمان می‌باشند. این تابلو در پرس هیدروپنوماتیک به‌صورت کلی شامل دو زمان‌سنج تنظیمات حرکت، کلید تنظیم دستی یا خودکار همراه با شماره‌انداز است. 

پرس هیدروپنوماتیک ازنظر شکل و طراحی بسیار زیبا است و نصب یا راه‌اندازی و کارکرد آن بسیار آسان خواهد بود. این نوع از پرس‌های هیدروپنوماتیک مجهز به دستگاه‌های ایمنی دودستی و کلید قطع برق اضطراری هستند. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *